סל קניות

סל קניות ריק

עמוד הבית > אטרקציות בפיליפינים > איפוגאו - בנאווי > אטרקציות באיפוגאו-בנאווי

אטרקציות באיפוגאו-בנאווי

דברו איתנו לתיאום החופשה המושלמת

    שוכן בין הנופים עוצרי הנשימה של אזור קורדיירה בצפון הפיליפינים, בנאווי (Banaue) במחוז איפוגאו (Ifugao) ניצב כיעד שובה לב המשלב בצורה חלקה פלאי טבע עם מורשת תרבותית עשירה. בנאווי ידועה בטרסות האורז העתיקות שלה ומציעה למבקרים שילוב מהפנט של יופי, הרפתקה וחיבור עמוק למסורות של אנשי האיפוגאו. בואו נצא למסע כדי לגלות את האטרקציות הקסומות שהופכות את בנאווי ליעד ייחודי ובלתי נשכח.

    אטרקציות באיפוגאו-בנאווי

    2 ימים לילה אחד בטרסות האורז של בנאווי

    הנה תוכנית מפורטת לטיול של שני ימים ולילה אחד בטרסות האורז של בנאווי: יום 1:…

    קרא עוד

    3 ימים 2 לילות בטרסות האורז של בנאווי

    יום 1: תרבות והיסטוריה בבנאווי נקודת תצפית טרסות האורז של בנאווי: תתחילו את היום בביקור…

    קרא עוד

    מתלבטים באילו אטרקציות לבחור?

    דברו איתנו

    צריכים עזרה בתיכנון הטיול?

    רק תשאירו פרטים ואנחנו נדאג לכל השאר

    אם אתם רוצים לדעת איך זה מרגיש להיות על גג העולם, אז אתם צריכים לבקר ביעד החובה של הפיליפינים עבור אנשים המחפשים חוויה כפרית אותנטית.

    ממוקם במחוז איפוגאו בצפון לוזון, בנאווי מתגאה להיות הבית של טרסות האורז המפורסמות.

    בנאווי שימרה את המסורות בנות הדורות של הילידים שלה בפיליפינים במשך עשרות שנים, מה שהופך אותה ליעד חובה עבור אנשים המחפשים חוויה כפרית אותנטית.

    בנאווי היא גם ביתו של באטאד, כפר איפוגאו שבו ניתן למצוא את טרסות האורז של באטאד, שדה אורז גבוה בן יותר מ-2,000 שנה.

    מבט אחד מראש הנוף המרהיב הזה ואתם תועברו אחורה לתקופה שבה אבות האיפוגאו חצבו ללא לאות את ההר ונטעו אותו באורז באמצעות ידיים חשופות וכלי אבן בלבד.

    בנאווה מציעה גם מספר עצום של פעילויות לבחירה, כולל ביקור במוזיאון ובכפר אתני ולספוג את גדולת הטבע עם מפלים ומעיינות חמים.

    נסיעה לבנאווה אינה טיול בפארק. נסיעה מבירת הפיליפינים, מנילה, אורכת כתשע שעות ויכולה להיעשות רק באוטובוס, ואן או ג'יפני, אמצעי תחבורה ייחודי לפיליפינים.

    למרות זאת, אל תתייאשו כי בנאווה מציעה יותר מסתם יופי אלא המון חוויות ייחודיות שאסור לכם לפספס.

    אם אתם מתכננים טיול לבנאווה, להלן כמה אטרקציות תיירותיות שכדאי לשים לב אליהן ולהוסיף למסלול הטיול שלכם.

     

    להתפעל מהיופי של טרסות האורז של בנאווה

    בנאווה היא נקודת הכניסה לטרסות האורז של הקורדילרות הפיליפיניות. טיול ברמה זו אינו שלם מבלי לבדוק את פלאי הפיליפינים המקומיים בצד זה של המדינה.

    תוכלו לחקור את אשכולות טרסות האורז שלה, שחמש מהן הוכרו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו: טרסות האורז באטאד, טרסות האורז נאגקדן, טרסות האורז הונגדואן (Hapao), טרסות האורז מאיויאו וטרסות האורז של באנגאן.

    למרות שאינו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל נוכחותם של מבנים מודרניים סביבו, טרסות האורז של בנאווה עדיין נחשבות לאוצר תרבותי לאומי של המדינה.

    הוא מכונה בדרך כלל על ידי המקומיים בבנאווה כפלא השמיני של העולם. לכן, אתם עדיין צריכים לכלול אותו במסלול הטיול שלכם כדי לקבל תחושה מלאה של מה שיש לבנאווה להציע.

    בעוד שחלק מהתיירים בוחרים רק להעיף מבט חטוף בטרסות האורז כרגע גאה, טיולי לילה הופכים את החוויה לייחודית יותר.

    הטרקים יאפשרו לכם גם לשהות בכפרים קטנים ובאירוח ביתי באיפוגאו, מה שיאפשר לכם לחוות ממקור ראשון את החיים של המקומיים. זו גם ההזדמנות שלכם להתפעל מיופיין של טרסות האורז תוך כדי החזקת קפה בכל פעם שאתם מתעוררים בבוקר.

     

    בקרו בטרסות האורז של באטד

    אין דבר עוצר נשימה יותר מאשר להתעורר למראה אחת מטרסות האורז הידועות בעולם, טרסות האורז באטד.

    זהו אחד מחמשת האשכולות החקוקים שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו לצד טרסות האורז של נאגקדן, טרסות האורז של Hungduan, טרסות האורז של Mayoyao וטרסות האורז של Bangaan.

    כדי להתחיל את הרפתקת באטאד שלכם, תצטרכו להגיע לעיירה עצמה של בנאווה, כ -18 ק"מ מבטאד. מבנאווי, תצטרך להירשם במשרד התיירות ולשלם אגרה סביבתית.

    לאחר מכן, אתה יכול לקחת ג'יפ לאזור שנקרא אוכף, נקודת הקצה של כל רכבי הנוסעים הציבוריים שנוסעים לבאטד.

    תחבורה חלופית אחרת לאוכף היא ג'יפ פרטי או תלת אופן שניתן לשכור. הנסיעה לאוכף אורכת כשעה. לאחר שהורדתם, עליכם ללכת לפחות 20 דקות כדי להגיע לכפר באטד. אז, חלום הבאטד בהקיץ שלכם מתחיל.

    טרסות אורז דמויות אמפיתיאטרון אלה אהובות על תיירים מקומיים וזרים. אם זו הפעם הראשונה שלכם, תתכוננו למצוא את עצמכם ביראת כבוד מהיופי הטבעי שלה.

    אבל להתפעל ממנו זה יותר מסתם להביט החוצה אל הריקנות העצומה, עם השמיים הכחולים והצמחייה העבותה הנמתחים לפניך; כדי להתפעל ממנו פירושו לטייל בטרסות האורז ולגלות פנינים נסתרות כגון מפלי טאפיה (Tappiya Falls) ו-אווה וויו דק (Awa View Deck).

     

    טרסות אורז בנגאן

    למרות שהוא פחות פופולרי מטרסות האורז השכנות שלו, טרסות האורז של באנגאן הן עוד נוף מופלא לראות. מהעיירה באנאווה תוכלו לקחת ג'יפני לכיוון באנגאן או לשכור תלת אופן לטיול של חצי יום.

    בנגאן נמצאת 15 ק"מ מהעיירה עצמה דרך העיירה מאיויאו וכמעט קילומטר אחרי צומת באטאד.

    שהייה בבנגאן תגרום לכם להעריך את פשטות החיים עם הלינה הבסיסית הזמינה לתיירים בלבד, ותאפשר לכם להתערבב עם המקומיים ולהתבונן בחיי היום יום  שלהם.

    צפו להיות מוקפים במראה העמק, השדות, ההרים, וכמה בתי איפוגאו מסורתיים שהם בקתות עץ עם קירוי קוגן.

    כדי לחקור את טרסות האורז של באנגאן, תצטרכו לטפס במשך כ-20 דקות. זה יכול להיות טיול מפרך חזרה עבור אלה שאינם בכושר גופני.

    אם אתם מחפשים טיול מאתגר יותר, באנגאן יכולה להיות גם נקודת הזינוק שלכם למסע ארוך עוד יותר, כזה החוצה את טרסות האורז של באנגאן לבאטאד וממשיך לכפרים קאמבולו ופולה ומסתיים בבנאווה.

     

    טרסות האורז של Hapao

    אם נמאס לכם מהבנאווי והבאטאד המוכרים מדי, טיול לעירייה שכנה, Hungduan, יהיה השער שלכם לאתר מורשת עולמית אחר של אונסק"ו, טרסות האורז Hapao.

    מה שמייחד את טרסות האורז האלה מהשאר הוא שהן הארוכות ביותר אך הקלות ביותר לטרק בגלל המדרונות העדינים שלהן. הטרסות עשויות קירות אבן מוצקים בגבהים המגיעים עד 5 מטרים. מרפסת הנוף שלו נמצאת גם ממש ליד הכביש מה שמקל על התענגות על יופיו שובה הלב.

    Hapao מציע גם נופים מרגיעים של נחלי הרים, נהר באמצע השביל, ושל המעיינות החמים Bogyah שתוכלו לנצל לאחר יום של טיולים וטרקים.

    הטיול יכול להיות בלתי נשכח יותר על ידי שכירת מדריך מקומי שיכול לספר לכם יותר על Hungduan, האנשים והתרבות שלה, וכמה מקומות סודיים מוסתרים בגבעות.

     

    נוף פנורמי בנקודת התצפית של בנאווה

    אף טיול בבנאווה אינו שלם בלי לצלם סלפי בנקודת התצפית של בנאווה (Banaue Viewpoint), הנחשבת לנקודה הטובה ביותר בה ניתן לקבל את הנוף המרהיב ביותר של טרסות האורז של בנאווה (Banaue Rice Terraces). ישנן ארבע נקודות מבט שונות אליהן תוכלו להגיע על ידי שכירת תלת אופן.

    עצירה מהירה בכל אחת מנקודות התצפית הללו תיתן לכם הזדמנות לתקשר עם המקומיים ולצלם תמונות של נשים מבוגרות איגורוט ובונטוק לבושות בלבוש השבטי המלא שלהן.

    יש גם חנויות מזכרות בדרך לתצפית למי שקונה מזכרות ובתי קפה מקומיים לכיבוד מהיר.

     

    מוזיאון בנאווה

    מוזיאון בנאווה (Banaue Museum) ממוקם בבנאווה וויו אין (Banaue View Inn), במרחק זריקת אבן בלבד מהעיירה עצמה.

    התענגו על ההיסטוריה והתרבות העשירה של האיגורוטים על ידי התבוננות בתצלומי וינטג' המתארים את חיי האנשים, ספרים שנכתבו על ידי האנתרופולוג המפורסם אוטלי בייר שעבר לבנאווה בשנות ה- 1900, וכמה תכשיטים יקרי ערך, כלי נשק, חפצי איגורוט ובגדים מסורתיים וסלי הרים.

    יש מחיר כניסה למוזיאון והוא פתוח כל יום.

     

    בקרו בכפר טאם-אן

    קחו את הטיול התרבותי שלכם גבוה יותר על ידי טבילה בתרבות המקומית. בקרו בטאם-אן (Tam-An), אחד הכפרים המסורתיים המתויירים ביותר באיפוגאו (Ifugao).

    זה נותן הצצה לחיים הטיפוסיים של המקומיים עם בתי הילידים וטרסות האורז המקיפות אותו. כדי להגיע לכפר זה, פשוט רדו במלון בנאווה ולכו במורד.

    עדיף לבקר בכפר הזה בזמן שהוא עדיין נשמר על ידי האנשים. עם הזמן והאתגרים הכלכליים המאיימים אט אט על קיומה של הקהילה, לא יעבור זמן רב עד שמורשת תם-אן תיפגע.

    הקפידו לכבד את התרבות של האנשים ולתרגל תיירות אחראית כאשר אתם מבקרים, כדי לעזור לשמר את המורשת של Tam-An.

     

    כפר אתני בנאווה (Banaue Ethnic Village) ואתר הנופש פיין פורסט (Pine Forest Resort)

    אם אתם מחפשים את אחד ממקומות הלינה הטובים ביותר בבנאווה, אז Banaue Ethnic Village ו-Pine Forest Resort עשויים להיות ברשימה שלכם.

    רק כ -7 ק"מ מן העיר עצמה ורק כ -2 ק"מ אחרי נקודת התצפית בנאווה , לינה זו נגישה בקלות באמצעות ג'יפני.

    זה נותן לתיירים חוויה אותנטית יותר עם מקומות לינה מעוצבים כמו בקתות איפוגאו. תוכלו לבחור מבין מספר אפשרויות לינה, מחדרי סטנדרט ועד בתי איפוגאו מודרניים ומסורתיים.

    ומכיוון שהוא חבוי הרחק מההמולה של העיירה, בטוח שתהיה לכם חופשה שלווה מוקפת שדות אורז ועצי אורן, ציוץ ציפורים מדי פעם, ובריזה קרירה וצוננת מגדת הנהר.

    יש גם חווה אורגנית ובריכה עם מים המגיעים ממעיין טבעי, המעניקים לאורחים כמוכם חוויה מרגיעה יותר.

     

    הכפר היוואנג

    הכפר Hiwang הוא עוד כפר ילידי שכדאי לבקר בו אם לא בשביל טרסות האורז, אז בשביל בתי הילידים וגילופי העץ והממצאים של איפוגאו. הוא נמצא בהיוואנג גוהאנג (Hiwang Gohang), באנאווה (Banaue) וביתם של כמה בתי בה-לי (ba-li) אותנטיים בני 200 שנה. בקתות אלה מציעות נוף בתולי של מרחבי בנאווה.

    אם תרצו להביא הביתה כמה אלי אורז מפוסלים מורכבים, הידועים גם בשם שוורים על ידי המקומיים, בכפר היוואנג יש כמה מהטובים ביותר להציע. בתים בכפר Hiwang נשמרים בקפידה על ידי המקומיים.

    אל תופתעו לגלות גולגולות המוצגות גם מחוץ לבקתות הילידים מכיוון שזה חלק מהתרבות שלהם, מנהג שבו ראשים נכרתו במהלך ציד ראשים והוטו על במבוק. לאחר הצעתו למפקד, הוא ייקבר עד שהעור יירקב במשך שנתיים לפני שהוא יוצב מחוץ לבית.

     

    לחוות את הגשר התלוי

    לעתים קרובות נלקח על ידי ילדי בית הספר בדרכם לבית הספר, גשר תלוי זה הוא גם חוויה חובה במיוחד עבור מבקרים בפעם הראשונה בבנאווי. הוא מוקף במראות של שדות אורז וכמה בתים בעיירה.

    הגשר משמש גם כחיבור לבאטד, ביתם של טרסות האורז של באטד.

     

    קשת בנאווה

    אם ראיתם תמונות של תיירים עם קשת קבלת פנים בבנאווה כרקע שלהם, זו קשת הבנאווה. זה עשוי להיות לא מרשים עבור חלק, אבל עדיין נקודת התחלה טובה עבור הרפתקת Banaue שלך.

    כאן תמצאו דוכנים קטנים שמוכרים חטיפים לתיירים מורעבים שבדיוק עמדו לסיים את נסיעתם הארוכה של קרוב ל-9 שעות ממנילה. מבט מהיר בצד הקשת וכמעט תזכו להצצה ליופי שמחכה לכם.

     

    Aguian View Deck

    ממוקם לאורך כביש בנאווה בונטוק (Banaue Bontoc), מרפסת נוף זו נמצאת במרחק של 10 עד 15 דקות בלבד מהעיירה עצמה ומציעה לתיירים נוף יפהפה של הטרסות.

    עדיף לבדוק את נקודת התצפית הזו בבוקר עד הצהריים מכיוון שאחר הצהריים עשוי להיות ערפילי יותר. יש גם חנויות מזכרות בהן תוכלו למצוא גילופי עץ ואביזרים של איפוגאו.

     

    Awa View Deck

    אם אתם רוצים את הנוף הטוב ביותר של טרסות האורז של באטד, צאו לטרק אל מרפסת התצפית אווה וזכו לתצפית פנורמית על האוצר בן המאה. כדי להגיע למקום זה, תצטרכו לעבור ירידות תלולות ועליות במשך יותר משעה.

    זה לא לבעלי לב חלש. עדיף להתחיל את הטרק בבוקר כשהאוויר הצונן עדיין יכול לנשק את העור ולהפוך את הטיול לנוח יותר.

    Awa View Deck הוא גם נקודת התחלה למי שמחפש לבקר בסיטיו פאטפאט (Sitio Patpat), כפר קטן עם טרסות אורז משלו.

     

    Batad Saddle Point

    לא ניתן יהיה לחקור את טרסות האורז של באטאד (Batad Rice Terraces) ולהגיע מבנאווה (Banaue) מבלי לעבור ליד נקודת האוכף באטאד (Batad Saddle Point), נקודת הכניסה לאתר המורשת העולמית של אונסק"ו.

    אפשר לשכור ג'יפני, שנוסע פעמיים ביום, מבנאווה כדי להגיע לכאן.

     

    גלו את מפלי טאפיה

    תוכלו לספוג לא רק את היופי של טרסות האורז של באטאד, אלא גם את המים המרעננים ממפלי טאפיה (Tappiya Falls), פנינה נסתרת השוכנת בתוך כפרי הקורדילרות (Cordilleras).

    אבל צריך עוד מסע מאתגר כדי למצוא אותו, כי כמו בכל דבר בחיים, שום דבר טוב לא בא בקלות. אז הכינו את עצמכם להיות מהופנטים עם המפל הזה אחרי מסע ארוך.

    תוכלו להתחיל את הטרק בן השעה שלכם מ-Ramon's Native Homestay. יש מחנות מנוחה לאורך הדרך, מספיק לכם לתדלק להמשך הטיול. אם בכלל, הטרק הזה למפלים ייתן לכם גם מבט מקרוב על טרסות האורז.

    הביאו איתכם מקל הליכה כדי להקל על צעדיכם מכיוון שתתקלו במדרונות בוציים ובשבילים חלקלקים. אם אתם רוצים להישאר ולשחות עוד קצת, נסו להתחיל את הרפתקת Tappiya שלך מוקדם בבוקר.

     

    טרק להר אמויאו

    אם מתחשק לכם לטייל בהרים אמיתיים, בקורדילרות יש הרים שתוכלו לכבוש, מלבד טרקים בטרסות האורז. אחד מהם הוא הר אמויאו, הר בגובה 2,702 מטר, שנמצא בסיטיו מקאלנה בברליג והוא הפסגה הגבוהה ביותר במחוז ההר.

    הוא פופולרי בקרב מטיילים מנוסים אז אל תכריחו את עצמכם לטייל בו אם אינכם מוכנים פיזית. לפני שתוכלו לטייל בהר אמויאו, תצטרכו להירשם תחילה במשרד התיירות העירוני של ברליג ולשלם אגרה מתאימה.

    שכירת מדריך נדרשת גם כן. אתם יכולים גם לבחור לטייל בלילה. טיול רגלי בהר אמויאו אורך כשלוש עד חמש שעות, תלוי בקצב של הקבוצה שלכם. טיולים צדדיים למקומות אחרים כגון מפלי טומאלן (Tomallan Falls), מפלי מונקינגוב (Monkingub Falls) ואגם טופוב (Lake Tufub) בין היתר יכולים גם הם לגזול את זמנכם.

     

    הירגעו במעיין החם בוגיה

    מזג האוויר הקר בראש הנקודה הגבוהה ביותר בפיליפינים דורש טבילה חמה ומרעננת. הודות למעיינות החמים של בוגיה, אין ספק שיש לכם בדיוק את מה שאתם צריכים.

    המעיינות החמים בואגיה (Bogyah Hot Spring) ממוקמים בחלקו העליון של נהר הפאאו (Hapao) ודחוקים בין באראנגאיס הפאו (Barangays Hapao) לבאנג (Baang), וניתן להגיע אליו באמצעות הליכה של קרוב ל-40 דקות מהכביש הלאומי, לצד שדות האורז הבוציים של טרסות האורז של הפאו.

    אם מעולם לא הלכתם על גבי שדה אורז גבוה לפני כן, אז זה יהיה אחד עבור הספרים אז הקפידו לתעד כל צעד. עם טמפרטורות שנעות בין 39 ל -40 מעלות, השרירים הכואבים שלכם מכל הטרקים האלה בהחלט יהיו רגועים.

     

    טיול להר נפולוואן

    פנינה נוספת של Hungduan במחוז Ifugao היא הר Napulawan לא רק בגלל היותו קסום אלא בגלל המשמעות ההיסטורית שלה. האמינו שזה ההר שבו גנרל הצבא הקיסרי היפני טומויוקי ימאשיטה חיפש מקלט במהלך המלחמה.

    שמו, נגזר מהמילה האיפוגאו "pulaw", שמשמעותה "לבן" המתארת בצורה מושלמת את ים העננים המקיף את פסגת ההר. השבילים – Hungduan ו- Hapao – שניהם מאתגרים מאוד, כאשר Hungduan היא נקודת הזינוק הנפוצה יותר בקרב מטיילים.

    ×
    לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה, למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות